Datorproblem

1. Internet explorer cachear sidor. Det är praktiskt att inte behöva ladda ner en sida varje gång man besöker den, men det finns också vissa nackdelar. Om man har varit inaktiv för länge med PHPMyAdmin så blir man redirectad till inloggningssidan nästa gång man försöker komma åt en sida. När man sedan har loggat in och återigen vill besöka den sidan minns dock IE att man kastades ut senaste gången, och kastar ut en automatiskt igen utan att fråga servern...

2. Ibland ligger det sladdar vid min musmatta. Om jag flyttar fram musen på fel sätt kläms en sladd in mellan musknappen och muskarossen, vilket innebär att det inte går att trycka ner knappen, dvs klicka. Det är väldigt irriterande :p

Kommentarer
Tim [http://blogg.gurka.se/] (2007-12-11 @ 22:23:03):

Ibland flyttar jag omedvetet fram musmattan, så när jag ska peka på något långt uppe kolliderar den med det lutande datorchassit och klickar.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: