Julkalender

Strax innan december tappade jag bort min bingolotto-skrap-julkalender som jag köpt av en ung dörrförsäljare. Jag frågade min far om han hade sett den och beskrev den som en A4-stor papperlapp med små cirklar numrerade 1-24 som man kunde skrapa på och på framsidan fanns dessutom en bild på bilen man kunde vinna. Jag anklagade honom för att ha slängd den i tron om att det varit ett reklamutskick, men han försäkrade att han mindes varje reklamblad han slängt de senaste två veckorna och att han inte kände igen min beskrivning (= antyder att han inte är ansvarig men garanterar inget rakt ut om jag skulle bevisa att han verkligen slängt den).

Nyss tog han upp min chokladkalender (som inte stämmer in på någon punkt förutom att siffrorna 1-24 finns på den), skakade lite på den, och frågade menande om det var den jag hade letat efter (= "du anklagade mig för att ha slängt den men här är den ju!").

Om han inte ens kan minnas min beskrivning två veckor senare, hur skulle han kunna minnas varje reklamblad han slängd under en motsvarande period?


Kommentarer
Rävöra [http://foxears.gurka.se] (2007-12-17 @ 21:46:19):

:( jag trodde du hade hittat den...


Tim [http://blogg.gurka.se/] (2007-12-17 @ 22:09:47):

Jag tappade bort min julkalender i slutet av november och hittade den nyss (=mer choklad)



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: