Skolfisk och död vinkel

Skolrestauranten serverade fisk idag. Seg fisk i smaklös sås. Jag stannade kvar till 13.00 för att se vad mattanterna skulle äta denna dag, men de var mig nog på spåren och låtsades arbeta med annat tills jag var tvungen att gå till svenskan tio minuter senare, innan de påbörjade sin måltid.

När jag just hade börjat cykla hem efter kvartetten hörde jag plötsligt det välkända ljudet då grus rullar mellan låsta bildäck och stillastående asfalt. Jag tittade upp och såg en cykel susa förbi på vänster sida om en stillastående vänstersvängande bil. Uppenbarligen hade bilisten glömt kolla backspegel och död vinkel när den svängde av från ett av Linköpings mest trafikerade cykelstråk. Dock är frågan om det var en galen cyklist som försökte köra om en vänstersvängande bil på vänster sida, eller om det var en bilist som sket i att blinka för att den inte uppfattade någon bakom sig som skulle kunna vilja veta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: