Tecken från gud

När jag och scado satt på en bänk utanför systemet igår pratade vi om hur vi såg ut som alkisar som satt och väntade på att någon skulle tappa en slant. Just då tänkte jag att jag skulle titta efter, och då såg jag en tia på marken. Jag plockade upp den, och så snart som möjligt ska jag ge den till mannen med bössan vid stora torget. Sen kan jag gå runt och säga:
- Jag tänkte att gud ville belöna mig för min fromhet så jag skänkte bort pengen igen. Långsiktig investering vettu.

Idag höll Karl två formelsamlingar i handen och sade att han för en vecka sedan inte hade haft någon. Jag sa åt honom att öppna och kolla vems de var, och ryckte till mig den ena, som visade sig vara min egen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: