Morgon

Frukost ska alltid ta så fiskigt lång tid jämfört med andra måltider. Det beror delvis på att jag tillreder den själv, delvis på att bröd tar sån himla lång tid att tugga. Mor tvingade mig att äta en fjärdedels hönökaka, så jag tog tid på hur lång tid det tog om jag skulle tugga varje tugga så att den blev helt mjuk och fuktig, för att inget skulle gegga fast i halsen. Det tog 3m12s, med frenetiskt tuggande! Det betyder att en hel hönökaka, vilket är MINDRE än en frukostportion, hade frukosten bara bestått av bröd med pålägg, tar minst 12 minuter att äta sig igenom. Lägg på att matsmältningen ska gå lugnt till och att brödet ska prepareras, så tar det kanske 20 minuter, allt för en enda liten macka! Har man bråttom med en skollunch går den alltid på max 15 minuter, oftast på 10, och det utan att nånting klibbar fast i halsen.

F.ö. fick jag ett hårstrå i munnen vid tandborstningen för första gången idag. Dags att börja med hårspänne?

Kommentarer
Patricia Klinteberg [http://classiiic.blogg.se] (2007-11-23 @ 07:58:37):

Godmorgon! Ha en fin fredag! ♥


Pescado (2007-11-23 @ 11:26:20):

nejo, inte el hårspänneo :p ändro el snedbeno lite till el mitteno så mer av el luggo hamno på el andro sidano. ^^



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: