Frankrike

Jag bor i ett trevåningshus med ca 5x10 kvadratmeter per våning och en dator per invånare (inklusive mig!!!).

Det franska tangentbordet "azerty" är bisarrt. Som namnet antyder är det en riktig vänsterhandslillfingerdödare. dessutom ligger alla siffror på SHIFT ovanför &é"'(-è_çà och punkt ligger ovanför SEMIKOLON!

På flyget hit fanns en grupp på cirka 50 kineser som reste tillsammans, men alla hade var sin fönsterplats.

Till frukost äter vi crêpes och croissants och fransmännen dricker kaffe ur stora skålar.

Igår gick vi till en bar för att se på rugby Frankrike-Nya Zealand. Frankrike vann och fransmännen slet av sig sina tröjor.


Kommentarer
Pescado (2007-10-11 @ 21:48:33):

blubb. du bor i ett stort hur hemma och ni har en tv per invanare...


ams (2007-10-18 @ 21:07:47):

varför har dom störda tangentbord i frankrike?


elza [http://pell.blogg.se] (2007-10-22 @ 23:29:00):

hahaha okej det stod här med, så ja jag poängterar igen HELT STÖRDA TANGENTBORD. jag lärde mig aldrig men kul för dig att du gjorde det. men det är ju fruktansvärt ologiskt att ha det så! hur som helst så reagerade ja också på att dom dricker kaffe och varm choklad ur stora skålar - också ologiskt och opraktiskt och det är väl ungefär så man kan beskriva det mesta i frankrike. VÄLDIGT OPRAKTISKT! men ack så roligt haha :D



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: