Nattkörning

Jag insåg att jag kommer att köra upp vid 8.15, då det fortfarande är lite mörkt (visserligen mindre eftersom det är vintertid), så jag passade på att öva lite ikväll. Då slog det mig: I förrgår och igår kväll blev en ungdom åt gången överkörd till döds av ett tåg. Om folk ser sig för så lite när de går över spår att de missar ett tåg, hur kan jag då vara säker på att fotgängaren jag passerar inte plötsligt bestämmer sig för att gå rakt ut i gatan? Vid 50 km/h (jag hinner ju inte sakta ner) har han då 90 % chans att dö.

För övrigt så blev jag omkörd på malmslättsleden. En bil kom upp bakom mig i ca 110 km/h (på 90-sträckan), tog höger ut på en avfart, och svängde in tvärt framför mig, sneddandes över spärrfältet. Sedan fortsatte han ut i vänsterfil för att köra om ännu en bil. Men föraren hade iallafall vett nog att använda blinkers.

Kommentarer
Pescado [http://foxears.gurka.se] (2007-11-23 @ 00:27:10):

säkero påo inte var el mammo del anniko som hade un poco brottomo? ;)



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: