Telefonbyte

Min nya telefon fungerar utmärkt. Det som inte fungerar lika bra är överföringen av saker från den gamla.

Mobilerna måste ha var sitt SIM-kort för att vara igång samtidigt, så jag lånade min mammas SIM-kort till den nya mobilen, som inte är operatörslåst. Själva överföringen gick till såhär:

Aktivera IR-porten på mobil 2 
Öppna första bilden på mobil 1
Upprepa {
Mobil1: Höger flervalsknapp ("Mer" - öppnar menyn)
Mobil1: Vänster flervalsknapp ("Skicka" - öppnar skickamenyn)
Mobil1: Joystick upp (markerar "IR")
Mobil1: Vänster flervalsknapp ("IR" - mobilen visar "Förbered och justera den enhet som tar emot")
Vänta (Mobil1 visar  "ansluter", "skickar". Mobil2 visar "Inkommande objekt: ... Storlek: ... Ledigt minne: ... Acceptera?)
Mobil2: Vänster flervalsknapp ("Ja" - mobilen visar "Tar emot ...")
Vänta (Mobil2 visar "Sparad i bilder på Memory Stick. Använd nu?", Mobil1 visar "Skickat")
Mobil1: Vänster flervalsknapp ("OK" - återvänder till skickamenyn)
Mobil1: Bakåtknappen (återvänder till bilen)
Mobil1: Joystick upp (bläddrar fram nästa bild)
} x 89

= 50 min


Kommentarer
Pescado [http://foxears.gurka.se] (2007-10-02 @ 00:44:53):

Och scado säger no ha el tido för el scado D: sitto leko mobilo hela dageno :p ^^



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: