Säker borttagning av USB Mass Storage Device

Ärligt. Har ni någonsin stött på en enhet som INTE here USB Mass Storage Device när den ska tas bort säkert?
Alla mina USB-minnen heter USB Mass Storage Device
Kortläsaren som sitter fastmonterad i min dator heter USB Mass Storage Device
När jag kopplar in min mobiltelefon heter den USB Mass Storage Device
Minneskortet i mobiltelefonen jag kopplar in heter USB Mass Storage Device

Det är inte lätt när man ska koppla ur sin mobiltelefon igen. Då kanske det råkar bli det andra USB-minnet istället. Jag måste öppna "den här datorn" varje gång - där heter enheterna vettiga namn såsom "PHONE", "PHONE CARD" och "USB DISK" - för att notera vilka bokstäver det är jag ska "ta bort".

Tur att kortläsaren består av flera enheter, så att jag ser vilken jag INTE ska ta bort. Om jag råkar ta bort den går det inte att få tillbaks den igen förrän jag startar om datorn. Antingen det eller att jag sliter loss kortläsaren ur datorn och stoppar tillbaks den igen.

Visst funkar det att installera USB-minnen när de trycks in i USB-porten men aldrig annars - om man avinstallerat minnet och ångrar sig är det bara att rycka ut och trycka in igen. Men det borde finnas en installera-funktion som inte kräver fysisk bortkoppling när det gäller mer permanenta enheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: