Christmas Formal

I förrgår (måndag) var det alltså juldags. Maten var sisådär; det var mer tradition än välsmak. Efteråt sjöng vi tre julvisor, bland annat en som innehöll textraden "FIIIIIIIIVE GOOOOOOOOOOOOOOOOOLD RIIIINGS".

I måndags var vi också ute och rodde, och denna gången var vi tvungna att ta ut åttan med översvämmad flod. Vi tog av oss våra strumpor och skor, vadade ut en meter och slängde i båten, och sen fort i och på med allt igen. Det gick bra tack vare att det fanns ett par gummistövlar i båthuset som Julian kunde ha på sig medan han höll i båten och vi sprang fram och tillbaka med åror. När vi kom tillbaks hade Sonya på sig gummistövlarna, och medan hon höll fast oss och ingen höll fast badkaret hon just hade hållit i flöt det iväg neråt floden. Jag var tvungen att springa till min exeat appointment, men jag hörde senare att de fångade badkaret från bron med en åra.

Igår (tisdag) var vi ute bara fyra, men det gick mycket bra ändå. Jag var tvungen att flytta om en supervision, dvs byta med ett annat par, men det gick bra. När Imre frågade varför jag ville byta sa jag att han inte ville veta (han hade klart uttryckt sin avsky för rodd när jag fick turen att sitta bredvid honom på matriculation dinner). Han ville dock veta, och när han fick veta slog han armarna runt huvudet och sa att världen hade gått under. Dock visade sig att ett till par också hade bytt tid, för de satt utanför när vi kom ut, och jag misstänker att det var av liknande skäl.

Av Imre fick jag och Ian var sin marsipangris. Den var ganska god. Det intressanta var att den var märkt med "no sugar added". Imre hade frågat i affären och de menade att bortsett från marsipanen, så var det inget socker i grisen. Dock tyckte Ian att ögonen verkade bestämt mer sockriga än övriga grisen.

I tisdags hade vi också vår första sista föreläsning, och Prof. Worster fick en lång applåd efteråt.

Så idag (onsdag) hade vi ytterligare två sista föreläsningar, och den första föreläsaren fick en kort applåd, medan den andra föreläsaren fick en mycket längre samt ett tappert försök till stående ovation (ca 30 av 250 stående, varav en var jag).

Sedan var det återigen dags för rodd. Vi paddlade bort till världens ände och rodde racetempo tillbaks.

Nu, vid 22, är jag precis hemkommen från ett "Crew pasta" som påbörjades omkring 19. Alla (inklusive coach Tom) var där, förutom Ming (bow) som var upptagen med M2. Richard (3) hade köpt in 4 kg pasta och Val (cox) kom med 1,5 kg kött och 3 burkar tomatsås. Vi fick ner allt förutom 1,3 kg av pastan.

Imorgon ska vi ses 8 ATBH, och vid 8.45 ska vi vara bevisat förberedda, medan första starten är 9.15. Det är mellan 30 och 60 sekunder mellan varje start och vi är nummer 31 av 48. Racet är över ca 2700m och beräknas ta ca 12 minuter.

Kommentarer
Rävöra [http://foxears.gurka.se] (2008-12-04 @ 01:21:06):

Lycko tillo, cado mio (>)



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: