IE kommer ihåg fel saker

Det är jättejobbigt att klistra in saker i blogg.se:s textredigerare, för IE måste fråga en gång för varje sidbesök om man accepterar att den får tillgång till utklippet.

Problemet förvärras av att "Don't allow" är default, men för att komma till "Allow access", som är knappen till vänster, ska man av någon underlig anledning trycka högerpil. Jag trycker istället snabbt vänsterpil + enter, eftersom knappen jag vill åt är till vänster om den markerade, och det som händer då är att det första knapptrycket inte händer, och det andra bekräftar att jag nekar textredigeraren åtkomst.

Sedan kommer IE ihåg det åt mig så om jag försöker Ctrl+V igen kommer ingen dialogruta upp alls, utan förfrågan nekas automatiskt.

Som tur är finns det även en Klistra in-knapp i panelen, som räknas som en annan förfrågan, så om man klickar på den kommer dialogrutan upp igen och man får en chans till att tillåta inklistring. Dock ville jag inte välja något där just denna gång eftersom jag skulle undersöka saken inför detta blogginlägg, så jag kryssade rutan, med följd att IE nekade förfrågan och sparade nekningen för framtida bruk. Jag fick ladda om fönstret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: