Nerikes Allehanda

Jag läste en intressant diskussion på na.se och tänkte kommentera där. Tyvärr var man tvungen att registrera sig, men det tänkte jag skulle gå snabbt...

Jag matade in mina uppgifter och skickade iväg dem för granskning (de måste granskas innan man tillåts medlemskap). Svaret kom en stund senare:


Hej!

Tack för att du visar intresse för att registrera dig som debattör på na.se.
Din ansökan kunde dock inte godkännas av oss. Läs orsaken här nedan och ansök igen!

Med vänlig hälsning
Redaktionen, na.se

Orsak(er):
Ofullständiga uppgifter.

Ändra dina uppgifter på adressen: [...]

Dina uppgifter:
Signatur: Pelli
Lösenord: [...]
Förnamn: [...]
Efternamn: [...]
Gatuadress: [...]
Postnummer: [...]
Postadress: [...]
Epost: [...]


[Notera att lösenordet stod i klartext, och att jag bara hade angett min mailadress en gång. Hade jag skrivit fel då hade mitt lösenord kunnat hamna i händerna på någon annan, och denne person skulle kunna lista ut vem jag är (genom signaturen) och logga in på alla mina andra konton med samma lösen.]

Jag förstod inte vad som saknades, men mailet var skickat från noreply@... och ingen annan mailadress fanns att tillgå, så jag var tvungen att kontakta dem via formuläret genom att ändra dessa uppgifter:

Förnamn: [...] VILKEN
Efternamn [...] UPPGIFT ÄR
Gatuadress: [...] OFULLSTÄNDIG?

Två timmar senare fick jag ett mail om att de skulle se över min ansökan, och sedan fick jag svaret:


Du har blivit godkänd som debattör på na.se, välkommen att debattera!
Aktivera ditt konto på adressen: [...]

Dina uppgifter:
Signatur: Pelli
Lösenord: [...]
Förnamn: [...] VILKEN
Efternamn: [...] UPPGIFT ÄR
Gatuadress: [...] OFULLSTÄNDIG?
Postnummer: [...]
Postadress: [...]
Epost: [...]


Så varför blev jag nekad första gången men inte andra?
Förklaring 1: En bot ansåg att mitt förnamn, efternamn eller gatuadress var för kort första gången men inte andra.
Förklaring 2: En människa ansåg att jag på något sätt inte stämde, men när jag ifrågasatte detta i formuläret ändrade de sig. Dock kunde de inte ändra på uppgifterna som jag hade matat in så frågan fick bli kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: