IMO8

Förutom den arliga IMO-ryggsäcken och -T-shirten fick vi igar även ett par tofflor, en solfjäder och en mössa som kunde fällas ihop till en pase med dragkedja innehallandes själva mössan.

Pa frukosten imorse fanns det olivolja, salt och bröd. Jag at massor, och danmarks guide (som för övrigt själv at olivolja och bröd för att hon var fran mallorca där man äter olivolja och bröd till skillnad fran i madrid) tyckte att jag var konstig :s

Idag var det öppningsceremoni, och till skillnad mot som det brukar vara fick bara en i laget taga runt pa "scenen". Scenen var dessutom en manege, för vi var pa en cirkus, och vi fick även se en kvinna jonglera med fötterna samt fyra tröjlösa män klättra pa varandra. Jag kommenterade till Gabriel at vi var lite fel malgrupp (90% killar).

Efter öppningsceremonin akte vi tlil ett annat studenthem för att äta lunch och det var en buffé bestaende av ca sex olika mingelrätter. Det var bra tänkt att ge oss stamat för tidigare har det alltid blivit problem med bordsplaceringen när det bara finns precis lika manga platser som människor och alla vill sitta med sina lag. Trots att man nu kunde sta och äta med sitt lag blev det dock mer att man gick runt och pratade med de andra tävlande, särskilt de man sett tre-fyra ganger förr. Jørgen, norrmannen som deltagit lika länge som jag men tog silver förra aret, fragade mig för övrigt hur fasiken jag lyckades lösa problem 4 pa nordiska matematiktävlingen.

Imorgon är det tävling, och de verkar ha tänkt noga igenom arets regler. Till exempel har de lagt till att man far skriva med annat än svart bläck (anledningen till den regeln var att allt skulle synas vid kopiering) samt att man far ta med sig papperet med uppgifterna ut (aren innan fick provvakterna svara pa manga sadana fragor).

Kommentarer
Rävöra [http://midnattsbarn.blogg.se/] (2008-07-15 @ 18:24:30):

Caado! Tu cado sitto vid el datoro vänto y vänto y sen när mi cado väl hao el datoro, no loggo inno på msn :(



Men te pescado ändåbo.

Y hur fasiko lyckadeso mi cado lösa los uppgifteros? :p



Mi cado es muy i su lillo lådo. Ca 10% av los närvarandeo på imo es homo/bisexuello... så det var nog en del som gilladeo los männos :)


Maria [http://spegelglas.blog.com] (2008-07-15 @ 19:56:17):

Du är konstig, bara att acceptera ;)

btw. så behöver jag ha ledtrådar till den där gåtan med djävulen... det går inge bra för mig...

Lycka till!



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: