Inköp inför IMO

Jag cyklade med miscado till stan idag. När vi skulle svänga höger från ågatan efter domkyrkoparken körde en cyklist förbi på höger sida. Han körde alltså på gångbanan och om inte både jag och den andra cyklisten som svängde höger (miscado hade redan passerat korsningen) tittat över axeln hade det blivit krock. Precis därefteråt var cykelparkeringen på vänster sida, och jag gav signal för att svänga in (jag hade möte och den andra cyklisten bakom mig). Eftersom jag saktade in för mötet bestämde sig cyklisten bakom för att köra om på min vänstra sida (han var nog så nära att han behövt bromsa in själv för att byta sida) och kom då ifatt miscado som precis skulle svänga, men det löste sig också utan krock.

Vårt huvudmål var att köpa massor T-shirts till mig, och jag hade 300 kr-presentkort (Stadium och Intersport) att shoppa för. Problemet var bara att jag var väldigt kräsen med dem, så det blev en T-shirt och två långärmade tröjor på Stadium för 350 kr och två T-shirts på Sandströms för 250 kr. När vi sprang runt i alla affärerna kom vi iallafall fram till att allt med horisontella ränder under ca 5cm bredd oavsett randavstånd såg ut som Karls pyjamas, eller iallafall något som Karl skulle kunna ha som pyjamas. Dessutom konstaterade vi att T-shirts utan tryck var tråkiga med att T-shirts med tryck i allmänhet var fult.

På Cubus hade de intressant bakgrundsmusik. Texten gick ungefär såhär:
You've got the sweetest ass in the world, you've got the sweetest ass in the world.

Kommentarer
Maria [http://spegelglas.blog.com] (2008-07-04 @ 23:01:20):

Jack and Jones har SJUUUUKT snygga kläder :D Carlings med. kolla där nästa gång ;)


Rävöra [http://foxears.gurka.e] (2008-07-05 @ 14:11:56):

Maria: Vi var på Carlings, ingenting dög. :p



Mi cado es jobbigo gåo på stano medo, men va el värto. ^^



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: