Berzan

På återträffen idag berättade Bob och Jocke att Berzan tidvis luktat illa under deras första och andra år samt att de inte riktigt visste om lukten kom från avloppen eller skolköket. Jag som trodde att Berzans lukt bara var ett rykte spritt av katedralare. De kommenterade också att det var jobbigt att gå i samma skola som högstadieelever.

För övrigt har en viss Katedral-klass (jag vet inte vilken) ställt upp tre år i rad på klasskampen med en film om Berzan, som inleds med repliken (ungefär): "För 50 år sen började en bunker att byggas". Idag såg jag en reklam på TV om eniros utsikt-funktion, och bestämde mig för att ta en titt på Linköping. Det visade sig att den klassen hade rätt - berzan ser verkligen ut som en bunker!

På tal om TV-reklam så har aftonbladets online-TV riktigt störig reklam. När man vill se ett nyhetsklipp (som brukar vara till exempel 40 sekunder) så måste man se en SJ-reklam på 15 sekunder. Okej att de visar reklamen en gång, men om man sedan klickar på något annat nyhetsklipp i flashspelaren så måste man se EXAKT SAMMA reklam igen. Nog för att man kan nöta in budskap genom upprepning, men att sända samma 15-sekunders-reklamsnutt i enminutersintervall ger nog inte den effekt man önskar.


Kommentarer
Anonym (2008-06-11 @ 12:26:11):

klassen var nv3d, avgångsklass 2006



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: