Reunion!

I ca två veckor har jag och Bob planerat en klassåterträff i trädgårdsföreningen idag. Vi mejlade nästan alla 31 och idag gjorde jag mitt yttersta för att ringa de som inte ännu bekräftat (bland annat ringde jag en klasskamrat för att få numret till en orkesterkamrat som går i samma klass som en ex-klasskamrat, och jag tog också numret till en annan orkesterkamrat vars balpartner går i samma klass som en annan ex-klasskamrat men han - den förste balpartnern- svarade inte), och av de 17 som sagt att de skulle komma var det 11 som dök upp. Bortsett från de 5 katedralarna [edit: som jag umgås med mer eller mindre varje dag] var det Bob, Mukko, Majs, Gäbs, Amms [som också är en katedralare] och Jocke.

Vi myste i solskenet och den svalkande blåsten på trädgårdsföreningens stora gräsmatta och vi lade alla våra cyklar ner i gräset för att inte vinden skulle göra det. När Karl och Karin åkte till FU (Folkuniversitetet, inte långfingergesten) för att göra sina Certificate in Advanced English speaking-test gick vi till ICA och köpte glass och gifflar. Julia och Maja åkte hem med Maria när parkeringstiden gått ut, och kvar blev jag och Jocke. En stund senare kom Karl och Karin tillbaka och förbannade sig över den tomma glasskartongen, varefter vi tog en sväng förbi kyrkogården innan vi åkte hem.

Kommentarer
Ammi (2008-06-11 @ 19:16:43):

"Bortsett från de 5 katedralarna var det Bob, Mukko, Majs, Gäbs, Amms och Jocke."



Det var det värsta jag hört!



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: