Lögn!

En av mina föräldrar (jag säger inte vem) ville mäta blodtrycket på mig.
Jag sade att det inte var lämplig tid för det, och att blodtrycket ska mätas på morgonen direkt när man vaknar.
Den sade då att vi alltid mäter blodtryck på eftermiddagen eftersom vi inte har tid annars.
Jag påpekade att det var extra olämpligt eftersom jag höll i min GBA och spelade Shining Soul, ett actionspel, just då.
Då sade den att den var okej, för den ville jämföra mitt blodtryck när jag spelar och när jag inte spelar.
Det var en uppenbar lögn, vilket jag sade. Jag sade även att jag inte tyckte om när den ljög. (Mina föräldrar ljuger jämt när jag säger emot dem.)
Den sade att så var det inte alls.
Jag sade att den skulle erkänna att det var en lögn.
Den sade då "Damn. You don't. Fuck." och gick.

Och jag har fortfarande inte hört mina föräldrar svära på kinesiska.

Kommentarer
Maria [http://spegelglas.blog.com] (2008-03-24 @ 01:00:57):

ASG!



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: