Dagens rutt

När jag skulle köra hem från jobbet (bilen var parkerad på bokbindaren vid Åhléns) tänkte jag att jag skulle köra rakt fram, direkt ut till Hamngatan, istället för vänster förbi några högerregelskorsningar till Järnvägsgatan. Det var fel. Det gick bara att svänga höger, söderut, och Drottninggatan var avstängd för vägbygge, så jag körde ner, rundande Tinnis och körde upp för Lasarettsbacken (jag kände inte för att gena över den hårt trafikerade Linnégatan, och alla vägar skulle så småningom leda till Västra Vägen). Där hamnade jag bakom ett LGF, närmare bestämt en grävmaskin. Det blev motorbromsning på 2an nerför backen. LGF:en tog vänster vid Djurgårdgatan, så jag tog höger för att undvika den.

När jag svängde upp på Västra Vägen (den lilla enkelriktade snutten) hamnade jag bakom en röd övningskörningsbil. När det blev grönt vid Östgötagatan fick den motorstopp. Sen försökte den köra iväg med handbromsen i. Sen fick den motorstopp igen. Sista gången skuttade den iväg precis när det slog om till gult. På pin kiv körde jag inte Grenadjärgatan (förbud mot infart med motorfordon - gäller genomfart till Industrigatan), utan tog en svängom i Bergsrondellerna.

---

För övrigt ägde Zhang idag med sitt engelsktal. Hans tes var att kärlek är fotboll, och han bevisade den genom att beskriva en fotbollsmatch till The Medallion Calls. Jag associerade väldigt starkt till Shaolin Soccer.

Kommentarer
lolly (2008-05-08 @ 20:07:06):

ahahahahahhaha mer makt åt daniel och hans skåp som angie nu har!



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: