Städning

Snart är skolan slut. Idag hjälpte jag scado städa skåpet, och vi kom fram till följande teknik:

Släng allt förutom det som du behåller av:
a) Personliga skäl - arbeten, uppsatser och prov
b) Framtida skäl - inte alltför tunga dokument som ger en överblick över sådant som du kommer förutsättas kunna i fortsatta studier men riskerar att glömma bort
Släng särskilt:
1) Alla häften du har fått av läraren
2) Alla repetitionsuppgifter och svar på uppgifter

Nu städar jag hemma, och jag har just hittat min BiA/NkA-bunt. Det intressanta är att jag tappade bort den en gång, men återfann den nerklottrad någon dag senare. Följande hade någon skrivit i:
"Vad är √5 Gunnar?" 3 gånger
"Vad är √5?" 1 gånger
"√5?" 10 gånger

Edit: Jag hittade "Spara detta häfte" med förklaringar på alla morfem man kan tänka sig. Vi fick häftet i slutet av SvA, och meningen var att vi skulle jobba i det löpande under SvB. Det blev inte så.

Efter att ha städat en stund har jag insett att det enda som egentligen är intressant att spara är egna alster. Fram för mer labrapportinlämningar och uppsatser i allmänhet på gymnasiet!

Och till slut blev det bara en pärm kvar av hela min gymnasietid. 5 kg papper går till återvinning.

Nyss kom min mamma upp och förväntade sig att min övervåning skulle vara städad. Jag frågade henne om hon verkligen var så naiv att hon trodde att det bara var 5 kg papper utspritt på golvet innan jag började.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: