Hur gammal är du?

Becky blev förkrossad när hon fick veta att jag måste tänka efter för att komma på hur gammal jag är. Är det så konstigt att jag inte lyckats memorera något som jag bara funderat på kanske fem gånger? Att inte minnas sin ålder är ungefär som att skriva fel årtal i januari och februari - inget konstigt alls. Om man sedan inte påminner sig om årtalet tillräckligt ofta i januari och februari, då fortsätter man tveka i mars och april.

Veckorytmen här är ganska trevlig. Att ha föreläsningar 6 av 7 dagar i veckan ger en viss stabilitet i livet, och det blir inte för mycket eftersom det bara är två timmar om dagen. Den enda nackdelen är att när söndagen - den lediga dagen - väl kommer så ser den inte särskilt mycket annorlunda ut. De två timmarna man får i extra fritid äts upp av en timmes extra sömn och en timmes korrespondens med tvättstugan och matbutiken.

De senaste dagarna har jag pluggat ganska mycket, eller rättare sagt, jag har funderat nästan oavbrutet på mina matteproblem. Trots det har jag inte lyckats komma före i arbetet, fast det var mödan värt ändå, för vissa av problemen är riktigt trevliga.

Ikväll (söndag) blir det formal "igen". Denna gång är det med båtklubben. Min granne och kurskamrat Alex uttryckte sin oro över det. Han har nämligen vart på olika formals nästan varje dag denna veckan, och det sägs att vinet flödar mest på båtklubbens formal.

För övrigt har vi nu slutligen blivit grupperade i båtar, och jag fick en blats i andra nybörjarbåten. Hoppas det inte blir för mycket rodd där.

Kommentarer
Tim [http://gurka.se/] (2008-11-16 @ 23:28:33):

Varför postar du till tvättstugan och matbutiken?



Lycka till med rodden.


Rävöra [http://foxears.gurka.se] (2008-11-17 @ 01:55:33):

Jag är 19, tror jag... fast jag vill svara 18 (liksom jag ville svara 17 när jag var 18) och så fyller jag 20 om 3månader, men det kan vi ju glömma bort.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: