Landträning

Igår (fredag) hade vi coached erg session - vi rodde på maskiner 18 och 19 minuter i sträck medan vår coach gick runt och klagade på våra tekniska fel. Det var nog första gången jag ansträngt mig rejält i mer än 12 minuter (jag springer ungefär 2.5 km på 12 minuter).

För att kompensera för den extraordinära motionen gick jag på french cheese & wine evening och betalade £2 för att äta så mycket ost och baguette jag kunde under en dryg timme.

Förresten sade Ian igår att oljepriset sjunkit till under ett antal dollar per fat som jag inte minns. Det sade mig ingenting, för jag vet inte längre hur dollar står i förhållande till kronan, hur mycket ett fat är, och hur många hundra procent jag ska lägga på i skatt, så jag kunde inte jämföra med det pris jag minns från senaste tankningen i Sverige. För övrigt har jag ingen aning om vad som händer här, jag läser till och med fler svenska dagstidningar (1) än engelska (0), fast online förstås.

Idag var vi ute och rodde igen, och nu vet jag äntligen vem som sitter bakom mig i båten. Han heter Ben och jag vet inte vad seniorerna tänkte när de placerade honom i NM2 - han har enligt utsago inte rott på en månad, så han har följdaktligen inte lärt sig allt han behöver - till exempel kunde vi inte ro med flöjlade blad idag eftersom han inte kunde det. Tur att han inte är dålig på att ro iallafall.

När jag kom tillbaks från rodden gick jag till Pizza Hut och träffade pepps där och hennes utländska vänner. Sedan åt jag en god med kryddig wok i Hall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: