Hagelstorm

Igår (torsdag) serverade Hall friterad fisk och pommes.
Idag fick vi spaghetti & köttfärssås till lunch. Britterna tror inte på att det är en typiskt svensk rätt.

På rodden idag fick jag vara bow, dvs jag fick sitta längst fram. Det innebär att jag fick massor träning i att följa stroke, som jag var igår. Det innebär också att jag är det första att bli skadad om vi kraschar.

Rodden gick ganska bra, och vi kom nästan lika långt som vi gjorde igår innan vi vände. Efter vändningen, med 20 mintuer kvar till båthuset, började det plötsligt att hagla. Haglet såg ut som frigolitbitar och studsade omkring i båten. Det var ganska behagligt till en början, men haglet smälte när det landade, så vi blev dyngsura. Sedan tilltog hagelstormen i styrka och all oskyddad hud (= händer och armar) fick en rejäl omgång.

Den sista biten övergick haglet till regn, och i avsaknaden av smärta gjorde sig kylan påmind. Vi fastnade också i en trafikstockning (3 båtar mötte 3 båtar i en smal passage) och fick vänta. Vi tyckte också synd om de båtar som var på väg ut på floden i den stormen.

Tillbakafärden gjordes inte bättre av att vi visste att när vi kom fram skulle vi bli tvungna att ställa undan båten. Det var riktigt jobbigt att lyfta den med stelfrusna fingrar, men vi lyckades utan att slå i någon av de andra båtarna. Vi var också tacksamma för att vi inte använde huvudmetoden när vi tog upp båten. Vanligtvis lyfter man båten till midjehöjd, och så svingar man den uppochner över sitt huvud. Nu fick vi istället isslasket på benen.

För övrigt har jag hört att både London och Leicester fått snö. Det har dock ännu inte Cambridge, och det är jag glad för.

Kommentarer
Rävöra [http://foxears.gurka.se] (2008-10-31 @ 20:11:33):

Vi har snö här hemma :D


Aquila (2008-11-04 @ 19:02:48):

Det var massa snö ute hos Anka =). Bilen fastnade och vi var tvungna att backa i backen där det lutar så brant nedför på ena sidan. Men det är mysigt med snö, julstämning =).



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: