Freshers' Formal

Igår regnade det nästan hela dagen. Jag gick på shoppingtur men lyckades inte få tag i något bra.

På eftermiddagen köade alla nykomligar upp utanför Winstanley Lecture Theatre för att köpa sina gowns för £40, men det gick rykten om att Ryder&Amies sålde dem för £30. Gownsen ska bäras ovanpå kostym och enligt miscado är de fula. Det roliga är att det finns hål i ärmarna som man ska stoppa armarna igenom när man äter, för att inte ärmarna ska hänga ner i maten.

Vid 18.00 träffade vi våra collegeföräldrar för första gången, men min mamma har inte anlänt än, så det blev ett möte med pappa och mina två syskon. College hade försett alla collegeföräldrar med två flaskor vin och två flaskor läsk inför detta familjemöte, och det som blev över fick föräldrarna behålla. Pappa var mycket glad över att vi bara drack cola.

Efteråt var det Freshers' Formal, en serverad trerättersmiddag som college bjuder nykomligarna på. Det fanns någon tradition kallad pennying som innebar att om någon stoppar en penny i ens vinglas måste man dricka upp allt, men jag såg inget pennyande.

Efteråt var det "Chaplain's Squash" vilket betyder att alla föreningar samlades på Nevile's Court och nykomlingarna fick gå runt och skriva upp sig på deras listor. Jag tog matte och vetenskap (för att få lyssna på föreläsningar av bl.a. herr Hawking) samt rodd (för formen :p) och franska (för att få se på fransk film).

Slutligen skulle alla ut och klubba, men det skulle kosta så istället gick jag till Porters' Lodge och frågade om pianorummen. Det finns 5 pianorum och de är öppna för bokning 8-24. Jag bokade ett på plats och gick och spelade lite. Tyvärr brukar de bli väldigt upptagna under terminen så man måste boka i förväg, och vägen dit är dåligt upplyst så det är läskigt att lämna rummen på kvällen/natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: