Upptäcktsfärd

I går (lördag) bestämde jag mig för att gå på upptäcktsfärd på eftermiddagen (notera att jag hade föreläsningar på förmiddagen). Det började med att jag upptäckte att det mitt emot college låg en megastor bokaffär. Inte långt senare upptäckte jag ännu en bokaffär bara några tiotals meter bort. Bokaffärerna verkade sälja det mesta, förutom det jag ville ha:
1. Hålat rutat papper (inte såna dära brittiska med fyra hål jämnt fördelade över långsidan utan de svenska med två hålpar)
2. Kuvert
Inte ens postkontoret mitt emot college verkade ha kuvert, så det slutade med att jag köpte britthålade rutade papper och C5-kuvert på "Ryman the stationer" som säljer sina saker till överpris. De ger nämligen 10% rabatt till alla studenter (inlkusive mig visserligen), så alla deras varor kostar 11.1% mer än de borde för resten av befolkningen.

För övrigt spelade ena bokaffären (engelska versionen av?) boten anna, medan den andra spelade trancelåten "He's a Pirate (tiesto remix)".

Och för er (Tim) som inte vet vad en bedder är:
Beddern kommer in i ditt rum varje vardagsförmiddag och:
Bäddar din säng
Rengör ditt handfat
Dammsuger rummet (två gånger i veckan)
Byter örngott (en gång i veckan)
Byter sängkläder (en gång varannan vecka)
Skvallrar för head porter om du: har använt häftmassa för att sätta upp planscher (det tar hela fem lager färg att återställa väggen till dess ursprungliga skick efteråt! däremot är det okej att sätta upp planscher med spik), använder otillåtna elektriska apparater (såsom vattenkokare), på något sätt utgör en brandfara (t.ex. genom att ha julgransbelysning igång när du inte är där, eller har ett ljus vars veke inte är ny, innebärandes att du någon gång tänt det), eller (förr i tiden) haft folk av otillåtet (motsatt) kön på rummet.

Matematikhistorieföreläsaren berättade om hur han en dag fann att hans vanligtvis så stökiga skrivbord hade blivit rensat, och istället låg där på bordet en ensam hårnål, som beddern antagligen hittat i hans säng. I slutet av den terminen fick hon en väldigt stor parfymflaska i julklapp.

Kommentarer
Rävöra [http://foxears.gurka.se] (2008-10-13 @ 05:24:34):

"eller (förr i tiden) haft folk av otillåtet (motsatt) kön på rummet."



vart ska jag sova?


Rävöra [http://foxears.gurka.se] (2008-10-13 @ 05:25:13):

ah, hur mycket förr i tiden :look


hannah [http://sistaminutenhannah.blog.com] (2008-10-15 @ 09:16:40):

Gunnar lila hur ska du bli stor om du har någon som leker extra mamma åt dig varje vecka. För gudsskull lär dig använda en dammsugare innan det är för sent!!



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: