Trådlös telefon

Fördelen med den trådlösa telefonen är att man kan gå runt med den. Nackdelarna är:
a) Man tappar lätt bort den
b) Det är komplicerat att skicka samtal mellan olika telefoner som är kopplade till samma basstation - det går inte att bara "lyfta luren" i en telefon och lägga på ursprungstelefonen. Det löser vi genom att gå ner med telefonen till den familjemedlem som samtalet är till, gå till närmsta laddare och plocka upp en annan telefon där, och ta med den nya telefonen tillbaks.
c) DET GÅR INTE ATT RINGA SAMTIDIGT SOM TELEFONEN LADDAS. Vi har haft stora problem med batteritid och nu står jag i en telefonkö till ica-banken på 23 minuter. Frågan är om jag någonsin kommer kunna komma fram. En lösning är visserligen att jag tar den enda trådbundna telefonen och lägger av den. Sen kör jag omväxlande två trådlöst-lurar så att de kan laddas i skift. Eller så kör jag två trådlösa telefoner på olika basstationer så jag slipper springa ner till källaren för att lägga på senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: