Våg

Är det vanligt att svenskar har köksvågar hemma? Vi har iallafall bara en badrumsvåg, som vi använder till att väga allt med. Då får man ta till differensmetoden:
a) Väg dig själv och notera värdet
b) Väg dig själv med objektet i famnen och notera värdet
c) Differensen mellan de två värdena är objektets vikt

I morse uppmätte jag med differensmetoden vikten på miscados bärbara dator till 2,7 kg. Nyss fick jag att urinen som överfördes från min blåsa till toalettstolen vägde 0,7 kg.

I det första fallet (och liknande fall) hade en köksvåg varit bättre att ha, för exakthetens skull - ett fel på några hekto är ju okej när man väger en människa, men inte lika okej om man till exempel ska väga ett äpple. I det andra fallet nöjer jag mig dock med att använda differensmetoden istället för att direkt väga objektet.

Kommentarer
Rävöra [http://midnattsbarn.blogg.se/] (2008-09-09 @ 19:48:02):

CADO! xD



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: