Brandalarm 3

Första signalen kom utifrån mitt fönster, andra hördes från korridoren, och det tredje som kom från inuti mitt rum bekräftade att det var min halva av huset som "brann". Jag stängde mitt fönster och gick ut i korridoren, där Alex återigen stod. Denna gång hade han en tallrik med ägg och bacon i handen. "Baconet är inte ens bränt!" sade han. Jag öppnade dörren till köket och noterade att det var som dimma i luften, fast det luktade bränt baconfett.

Vi gick alla ner till klocktornet, och där blev vi för första gången sedan brandövningen första terminen avbockade. De använde till och med samma lista till det, men blyertsbockarna endast halvt utsuddade. Så småningom fick vi gå tillbaks till våra rum, men Robster som var mitt uppe i en tupplur när larmet gick bestämde sig för att ligga kvar under soluret på Great Court. Alex satt kvar bredvid för att äta upp sin mat.

Förresten såg jag för första gången vokativ "live" igår: En grek tilltalade på facebook en annan grek "Orfane", eftersom han heter "Orfanos".

Kommentarer
amanda (2009-04-29 @ 15:38:43):

vokativ! <3



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: