I knew it!

Den 2 januari, i Kina, när vi åt middag med hela moderssidessläkten samt massor extra gamlingar, såg jag på den stora plasmaskärmen i dubbelbordsrummet en reklamsnutt för en film/tv-serie med väldigt bekant bakgrundsmusik. Jag var bombsäker på att det var Hans Zimmer, men jag kunde inte sätta fingret på vad. Nästa gång reklamen återkom frågade jag mina kusiner om de kände igen musiken från någon film, men de hade ingen aning.

När jag kom hem nedtecknade jag melodisnutten och sen kollade jag upp Hans Zimmer-medleyt som jag tyckte jag hade känt igen musiken från. Jag trodde att det skulle vara ubåtsfilmen Crimson Tide, men det var det inte.

Idag lyssnade jag på medleyt igen, och insåg att om jag bara hade lyssnat någon minut till hade jag hittat svaret: The Rock!

Förresten slapp jag undan rodden idag eftersom det var gul flagg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: