Jelly!

Idag gick jag på en drygt timmeslång shoppingrunda, och det slutade med att jag köpte två burkar smarties på pundarlandet (poundland) för två pund. Där fick man tydligen inte betala med kort vid köp under fem pund, så jag halade fram alla mynt jag hade istället. Dock hade kassörskan ingen växel, så det slutade med att jag fick bryta en £20-lapp.

När jag kom hem sorterade jag smartiesen enligt färg, och sedan gick jag och Ian till köket för att tillverka gelé. Planen var att göra en gelé med två smartiesfiskar i, eftersom micado ska hit ikväll och det är AHD imorgon.

Vi gjorde ett test med ett glas, och en halvtimme senare var det "live". Tyvärr lyckades vi inte lösa problemet med att smartiesfärgen löses upp i vätska, så troligen blir det smartiesfiskar ovanpå gelén. Fast uppochnervänt förstås, så att fiskarna simmar under vattnet och inte flyter döda ovanpå.

Robster, som är vegetarian, fällde en rolig kommentar: "If the jelly didn't contain gelatine I'd be all over it"
Där fick jag iallafall lära mig etymologin bakom ordet "gelé".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: