Sjukdomar

Jag håller på att bli frisk nu, men tydligen går det två epidemier i stan nu:
1) Påssjuka, på det gudsförgätna colleget St John's. Tydligen har folks vaccin inte funkat, så vi är alla i riskzonen.
2) Vinterkräksjuka. Vi uppmanas att hålla oss hydrerade med vatten eller saft för att slippa ådra oss sjukdomen med symptom såsom "forceful projectile vomiting".

Förresten är det en rånarliga i farten vid Burrell's field / på vägen mot CMS. Det har skett minst fem rån de senaste veckorna och tre igår. Rånarna har alltså valt att fokusera på trinitarianer eller matematiker. Tyvärr tillhör jag båda kategorierna, fast jag rör mig aldrig där på kvällarna som tur är.

På tal om Burrell's field ska vi välja rum inför nästa år om en vecka. Mer om det senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: