Snö igen

I morse när jag vaknade omkring 7.30 snöade det igen. När jag gick till CMS strax innan 9 hade det slutat och det mesta av snön hade redan förvandlats till slask.

Till lunch åt jag "Warm Spicy Lamb, Mint Yoghurt, Humous & Salad in a Garlic & Coriander Tortilla Wrap", men alternativet "Gnocchi & Red Onion baked in Cheese Sauce" och chef's choice (ankben med fyllning) såg också mycket aptitliga ut.

På eftermddagen rodde jag. På väg dit såg jag för första gången ankor på vänster sida av vägen. Anledningen var att vattendraget de brukar hålla till i på höger sida var igenfruset.

En annan förstagångssyn fick jag igår: en trafikskolebil. Här har de tydligen ett stort L istället för en "övningskör"-skylt. Sedan såg jag likadana bilar två gånger till med två timmars mellanrum.

På vägen tillbaka gick jag till Sainsbury's. Utanför frågade en ung kvinna mig:
- Excuse me, do you know where China is?
- Sorry?
- Do you know where China is?
- You mean China, the country?
- Yes, or Japan.
- I think it's that way. *pekar åt öster*
- Get lost.
Hon skulle självklart ha tänkt igenom bättre vad hon skulle säga, ett inte helt otänkbart scenario är ju att rasismoffret svarar på frågan hon ställer genom fejkad eller uppriktig ignorans. Hon kanske hade hoppats att jag bara skulle bli stött och så skulle hon kunna skratta åt mig, men då borde hon ha haft en gäng runt omkring sig som skrattstöd. Som det såg ut nu hade hon som mest en kompis bredvid sig. Vid sådana tillfällen är det bättre att låta utlänningen gå förbi medan man förbereder sina repliker inför nästa, det är ju inte som att man måste vänta länge för att se en kines i Cambridge.

Jag köpte återigen två klasar bananer, och så träffade jag herr Gorilla som köpte eclairer.

Imorgon är det förresten dags för roddrace. Jag hoppas mina händer överlever.

Kommentarer
Rävöra [http://foxears.gurka.se] (2009-02-05 @ 23:48:16):

>:(



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: