The Big Issue

The Big Issue motsvarar Situation Sthlm, och jag passerar regelbundet tre av de platser försäljarna brukar stå och sälja på, med sina "Working not begging"-brickor.

För några dar sedan såg jag han som brukar stå vid ingången till Lion Yard på en cykel när jag var på väg från båthuset, och några dagar innan hade jag sett han som brukar stå vid ingången till Sainsbury's stå vid ingången till Sainbury's och RÖKA.

Idag såg jag en som jag inte hade sett förut i korsningen Rose Crescent / Trinity Street, och jag frågade vad The Big Issue egentligen kostar. Den kostar £1.50, och jag köpte en av honom. Den var ganska tråkig, mer innehållslös än Svensk Damtidning och Vi i Villa.

I vilket fall fick jag reda på att icketiggarna brukar sälja 10-15 The Big Issues om dagen, vilket blir ungefär 200-250 kr. Frågan är om tidningarna kostar något för dem eller om det är helt reklamfinansierat.

Från tidningens framsida kan man utläsa att de kommer ut en gång i veckan och att det just nu är nr 833. Det skulle innebära att den funnits i nästan 16 år. Imponerande...

Kommentarer
Käts [http://kirschbeeren.blogg.se/] (2009-02-20 @ 22:23:14):

men hörru, mellan den mängd reklam som finns i vi i villa så står det ju intressanta saker... typ hur man bygger en träveranda och sånt där. så det så "(


Pelli [http://pelli.blogg.se/] (2009-02-20 @ 23:08:10):

Ja, och därför var TBI tråkigare.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: