Väder

Allt började med snöfallet som lamslog London. Några dagar senare började norra sidan av Great Court töa (ni kan ju fundera på varför), och så småningom bildades en skarp gräns mellan norra och södra gräsmattorna, med grönska på ena sidan och snötäcke på andra.

När även södra sidan hade börjat töa kom nästa snöfall, och snön lade sig återigen som ett täcke över staden. För några dagar sedan började det regna, och snön började töa. I förrgår utlyste CUCBC röd flagg, och den är kvar än.

Anledningen fick jag själv bevittna idag - floden har svämmat över sina brädder. Asfalten framför båthuset som man brukar kunna vända en båt på ligger helt under vatten, och tidigare under dagen hade vattnet varit så långt som två tredjedelar in i båthuset om man ska tro vattenpölarna på betonggolvet.

En gissning är att vattnet stod en halvmeter högre än normalt, och jag hörde att några av pråmarna som brukar vara förankrade längs floden hade kommit loss och drivit med strömmen.

Eftersom vi inte kunde ro på vattnet fick vi ro på land, och vi tränade framförallt starter inför racet på lördag som antagligen inte kommer bli av och som jag i vilket fall inte kommer delta i.

På vägen tillbaks från båthuset köpte jag frukt på Sainsbury's, och till min stora glädje sålde de Royal Gala, två påsar för £2.

När jag gick till Hall på kvällen hade det börjat snöa igen. Hoppas Stansted håller öppet imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: