Plog

Här får ni en fotologg utan bilder

[bild på flygplan ur ett flygplansfönster] Första gången jag ser ett flygplan på riktigt nära håll i flykt.

[bild på lampa med solcell utanför vattenkuben] Trevligt att kineserna är måna om att verka vara måna om miljön. Hoppas solcellen inte är direktverkande. För övrigt har jag lärt mig på denna resa att batteri heter elektricitetpool på kinesiska. Jävla språk där man kan veta i 15 år hur ett ord uttalas utan att ha någon aning om vad det betyder förrän man läser det.

[bild på mammas rygg och en drös kravallstaket och biljettbås] Visste ni att biljetterna till vattenkuben säljs i ett annat kvarter, i motsatt hörn till ingången?

[bild på mamma och en bassäng full med fontänmunstycken] Visste ni att vattenkuben ska användas för andra evenemang än simning nu efter OS?

[bild på mig när jag fotograferar fyra tygrenar, en kines i röd uniform och ett par kinesgamlingar] Visste ni att fågelboet just nu innehåller en bautastor julgran samt diverse annat juligt?

[bild på trafikkamerastolpe med solceller på] Undrar om strömmen räcker till dygnet runt-drift?

[bild på två polisbilar, varav den ena har två megalampor och en pod med två kameror (antagligen den ena IR) ovanpå den konventionella ljusrampen] Bonusbild till erinil!

[bild på fyra metalldetektorer] Man blir säkerhetskontrollerad överallt, men kontrollen är en fars.

[bild på Wiener Philharmoniker] "Filharmoniker" översätts till "ai4 yue4 yue4 tuan2" - musikälskarorkester. En cellist håller snäckan framför ansiktet och ljuset speglas i den så det ser ut som han har kanintänder - hihi.

[bild på grillad anka-restaurang] Första gången mamma åt här kostade en halv grillad anka 20 spänn (5 dagslöner). Nu kostar den 114 + 10% serviceavgift - avsevärt mindre.

[bild på en drös rulltrappor] Det är läskigt att åka rulltrappa från 4e till 5e våningen när det inte finns något under. Att balustraden bara är midjehög längst upp gör inte svindeln bättre.

[bild på operasalen] Visste ni att Royal Academy of Ballet varit och godkänt kinesernas operagolv? Visste ni att golvet kan lutas 5.6 grader så att även de bakersta dansarna syns?

[bild på DONGAN DEPARTMENT STORE] Ni som haft hemspråk med mig vet vad jag menar!

[bild på expressrulltrappor] WOW! Den spänner över TVÅ VÅNINGAR!

[bild på LUKFOOK JEWELLERY] Får mig att tänka på "are you harboring a fugitive? - Hu yu hai ding?", fast "Stupid man - Dum fuk".

Kommentarer
julls [http://nocturne.blog.com] (2009-01-06 @ 22:44:50):

Yeah RAD rocks^^

Men seriöst, har du inte hört om lutande golv?! Det är just det som är helt förbannat jobbigt att göra piruetter på, för precis när man lärt sig att snurra runt sin egen axel perfekt till den grad att mångdubbla piruetter blir möjliga, så ska man glömma allt och försöka sig på en lutande axel. Dumma publik, varför måste de SE alla dansare, räcker det inte med första raden? :P

Justja!!! När vi var på operaresan i åk 9, då fick vi ju gå på ett sånt scengolv under studiebesöket! Jag försökte mig på en enkel piruett och misslyckades majestätiskt ;P

Ploggen är trevlig, fortsätt gärna med den :)

Kramkram



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: