Midsommar

I torsdags kom pescado hit med sin bil och efter mycket krångel lyckades vi ta oss till Coop Extra (som jag aldrig hade sett förr) där vi köpte midsommarmat. Det var väldigt trångt där inne, knappt så två kundvagnar kunde få plats i bredd i gångarna, så jag ska aldrig handla där igen.

Sedan åkte vi hem till micado, och då var den dagen slut. Nästa dag vaknade vi vid lunchtid och sedan dök folk upp och vi gick till Sturefors IF för dans kring stången. Pescado spelade bort en ansenlig mängd pengar på lotter och chokladhjul utan att vinna något, några av oss (inte jag) deltog i barnlekarna med bland annat säckhoppning, och dansen avslutades med en kass raket (10 klappar under nedräkning och sedan ett whoosh - inget stampande eller dylikt alls). Men jag fick iallafall några hovercat-bilder på folk, och senare tog jag några fler med studsmattan.

Inför matlagningen hade jag gjort ett körschema, och enligt det skulle allt ta 50 minuter för 8 pers. Vi började laga mat vid 17.00 med 6 pers, 2 tillkom en stund senare, och allt förutom potatisen var klart vid 17.30. Dock tog dukning och dylikt massor tid, så vi började äta först strax efter 18.00, utan att ha behövt vänta specifikt på potatisen.

Vi kom i säng vid 3-tiden, och vaknade vid lunchtid idag. På vägen hem från pescado passerade jag Ryd, och jag sade till Armand att jag som liten bodde där och cyklade runt i någon sorts labyrint i området, som jag inte längre kunde hitta. Armand berättade att det fanns en nedlagd go-kart-bana med tunnlar vid skogsbrynet, och när vi kom nära kunde jag ana asfalt bakom det höga gräset. Vi tog en liten cykeltur på banan, fast de (två?) tunnlar som fanns där när jag var liten hade grävts igen, och sedan åkte jag hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: