Boxies!

I torsdags började jag fundera på att skaffa mig några flyttlådor att förvara mina saker i. Jag meddelade på facebook att jag skulle köpa in några, och Ludwig the German Computer Scientist svarade att han också ville ha några.

Det slutade med att vi bestämde oss för 6 lådor, och på lördagen skulle vi beställa dem från removal-supply.co.uk. Det visade sig dock vara svårare än vad vi trott. De använde sig av betalsystemet Protx, som bl.a. accepterar Visa, Visa Debit, Mastercard, Maestro och Visa Electron. Vi provade 6 olika såda kort, men inget fungerade (anledningen var bland annat att vissa av de accepterade korten inte fick vara utländska), och en dag senare fick Robster prova med sitt kort och det funkade inte heller.

Till slut bytte vi till en annan sajt (boxshop.co.uk) med identiskt sortiment fast annat betalsystem (nochex) och beställde i måndags. Då fungerade mitt Barclayskort direkt.

Idag efter lunch kom den en lapp i mitt fack och jag gick till porters' lodge för att hämta ut lådorna. Intressant nog var de märkta med removal-supply.co.uk. Slutsatsen är alltså att samma lådförsäljarföretag har två identiska sajter med två olika betalsystem, och det finns även en tredje sajt fast med lite dyrare priser.

Nu ska jag bara packa också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: