Hemma!

I morse vaknade jag vid 05.00, och miscado var fortfarande vaken för att hon hade tittat på friends hela natten (märk väl att det var 06.00 svensk tid). Sedan gick jag till köket för att koka vatten till mina nudlar.

När jag ätit upp nudlarna stormade två kineser in i mitt rum - Yufan, den pokerspelande matematikern, och Yang, den snabbtalande filosofen. De hade spelat shengji hela natten.

Yufan frågade genast om jag skulle dricka upp min soppa. Jag svarade att han gärna fick ta den. Sedan åt jag ett äpple, och så var det dags att gå.

Jag gick förbi Great Court, och för första gången såg jag två änder sitta på en av gräsmattorna.

Vid flyglatsen gjorde jag precis som förra gången - incheckning vid automat (enda möjligheten) med bokningskod på en post-it lapp i passet, väskinlämning, säkerhetskontroll, passera en polis med kulspruta (bullet-squirter?), äta macka, gå på toa, gå till gate.

På planet lyckades jag återskapa de viktigaste satserna och bevisen från hela Groups-kursen ur minnet. Sista beviset kom jag på medan jag väntade på att bli sist av planet (fast nästnästsist eftersom det var en dam med krycka och man som skulle av sist). När jag sedan kom ut från toan hann jag precis se första bagaget. Samma slutsats som förra gången alltså - har man bagage hjälper det inte att skynda av planet.

Eftersom jag nu var hemma i Sverige åt jag nästa macka på stående fot ute i vinterkylan, trots att det var en halvtimme kvar till bussen. Av någon anledning har Skavsta Airport tagit bort de bänkar som brukade finnas utomhus.

Bussen kom tjugo minuter tidigt så jag slapp stå och ute och frysa, trots att jag gjorde det frivilligt, och jag gick på. En stund senare gick Therese på (från att ha varit i Holland och besökt sina släktingar), så nu funderar jag på att gästspela i orkestern i 5 veckor, eftersom de spelar pirates 3. Ombord på bussen gick också någon som såg exakt ut som Ottilia och har förföljt mig ända från Stansted.

Nu är jag iallafall hemma, och mamma har fått deckaren hon önskade samt en annan deckare ur en helt annan serie, och pappa har fått en obama-bok. Mi scado ska få massor choklad och två tårtbottnar när hon kommer senare i eftermiddag (ifall hon har vaknat).

Kommentarer
Viktor (2009-03-14 @ 15:40:15):

"Bullet Squirter" kallas med ett mer korrekt ord SMG (Sub-Machine Gun) och heter på svenska k-pist (kulsprutepistol). Vapnet du såg att poliserna bar var antagligen en MP5, ett tyskt vapen och en av de mest kända kulsprutepistolerna idag.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: