Banan

Eftersom Sainsbury's slutat med specialerbjudandet på äpplen har jag återgått till banan.

Jag har ofta problem med att skala bananen. Antingen är skalet för hårt och går av när jag försöker skala, eller så är det för segt och spricker på längden på baksidan så att banantoppen mosas när jag egentligen försöker bryta av toppen på tvären.

När detta händer tänker jag på denna film: http://www.youtube.com/watch?v=kF3L359yKjs
Kan det vara så att gud straffar mig med motstridiga bananer för att jag inte tror på att det är han som har designat dem?

För övrigt ÄR bananen "designad", precis som många andra livsmedel och djur vi möter i vardagen. Enligt wikipedia började folk odla bananer så tidigt som för 7000 år sedan, och det är genom människans förädling som bananen har blivit den kärnfria frukt vi äter idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: