BNP

Idag hade vi fått propaganda i våra postfack: "Help stop the BNP" fick vi läsa. BNP står för British National Party, som verkar vara något i stil med Sverigedemokraterna eller värre. Längre ner kunde man läsa "Given that European elections use proportional representation, there is a real danger that the Eastern Region will elect at least one BNP MEP". För att motverka detta skulle man tydligen rösta Labour istället. Jag vet inte vad som är värst - antydan att proportionell representation skulle vara något dåligt, eller uppmaningen att rösta på något bara för att stoppa något annat.

Nu har aquila också lagt upp sin EU-guide [http://perspective-aquila.blogspot.com/2009/05/european-parliament-election-2009.html] och jag har ingen aning om vad jag ska rösta på. Politik är svårt.

En person jag inte ska rösta på är dock författaren av dessa inlägg: http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1664&blogg=32842 http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1664&blogg=32572 http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1664&blogg=32566
Det är skrämmande att en person med sådana villfarelser är politiker och därmed indirekt styr över andras liv. Det värsta är att vederbörande utger sig för att vara kritiskt tänkande när hon förkastar vetenskap till fördel för anekdotala "bevis", och tillskriver denna egenskap det faktum att hon undvek indoktrinering i samband med att hon hoppade av grundskolan.

Kommentarer
Aquila (2009-05-15 @ 22:55:59):

Tja, hon har ju en poäng i det första inlägget men grammatiken är vedervärdig. Dessutom känns det skumt att den länkas som sosseblogg, det har ju inte precis nåt med partiet att göra. åtminstone inte det jag läste.


mb (2009-05-17 @ 22:14:49):

Hon tycks vara ersättare i barn- och utbildningsnämnden i Skara.


Karl (2009-05-20 @ 19:16:54):

Jag förstår inte din avsky mot "uppmaningen att rösta på något bara för att stoppa något annat".

Högt valldeltagande är ju alltid det bästa medlet mot röstkupper (kanske odemokratiskt av mig att antyda att dessa rörelsers deltagande är kupper men ändå)



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: