Win!

Vid våra badmintonmatcher i ligan ställer varje lag upp med tre par och alla möter alla. Totalt spelas alltså 9 omgångar, och varje går till 21 poäng. Fram till idag hade vi spelat match mot 3 av de 6 andra lagen i vår division och förlorat med 9-0 varje gång.

Så idag hade vi match mot Hills Road, som inte ens är ett college utan snarare en gymnasieskola. De hade inte spelat några andra matcher och planerade att dra sig ur ligan, så vi spelade bara på skoj. Inte helt oväntat hade de flera spelare som var överlägsna oss, så vi var ganska glada för att det inte var officiellt. I slutet vann jag och Bobak mot två tjejer (som inte ens tillhörde deras lag), trots deras försök att fiffla med poängräkningen, så nu har Trinity V iallafall vunnit ett game mot ett annat college.

På vägen till Hills Road (som ligger 3 km bort, vid Homerton - det mest mobbade colleget efter Girton som ligger längst bort från allt) köpte jag en längre nätverkskabel för att kunna möblera om i mitt rum. Ett problem jag har är att bortsett från två stolar och ett soffbord så är alla mina möbler (skrivbord, matbord, bokhylla, bokhylla, säng, fåtölj och nattduksbord) utformade för att stå längs väggarna, och jag har för lite vägg för det. Tidigare stod mitt skrivbord i vägen för "soffan" i fönstret, men nu har jag löst det genom att bara halva fåtöljryggen har väggkontakt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: