Cats

När jag gick i musikklass medverkade vi en gång i ett Cats-medley. Detta var en av anledningarna till att skämdes så mycket för att inte känna till handlingen i Cats att jag kollade upp den på internet för några dagar sedan.

Lo and behold, DET FINNS INGEN HANDLING. Det är bara en grupp artister utklädda till katter som står på scen och sjunger en liten låt om var och en. Texten till musiken är dikter ur "Old Possum's Book of Practical Cats" av T.S. Eliot. Hur något sådant kunde bli Broadways näst mest uppspelade show (efter Phantom) har jag svårt att förstå.

Kommentarer
elza [http://pell.blogg.se/] (2009-10-15 @ 05:55:17):

HAHAHA eller hur, jag blev jätteförvånad när jag såg den och insåg att det verkligen inte finns nån handling. den var väl underhållande ändå, men finns ingen anledning att den ska va den näst mest sedda!



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: