Pantat

Den 3/10 2009 pantade jag tre burkar värda 0 kr styck och fick ett pantkvitto på 0 kr. Streckkoden är "9 999900 000009", ifall ni vill mygla till er 0 kr.

Idag pantade jag flaskor till ett värde av 15 kr, men när kvittot skulle komma ut missade det hålet i plastskalet på pantmaskinen. Istället för att komma rakt ut åkte det neråt på insidan av skalet. Det, tillsammans med min ledsna min, måste varit det roligaste någon sett ifall han/hon hade tittat. Det tog iallafall inte lång tid att att skjuta ner kvittot ännu längre tills bakkanten kom till hålet och sedan pilla ut det.

Detta påminner för övrigt om en observation jag och Ian gjort med våra hallkvitton, nämligen att det går att se på kvittona när kvittorullen i kassaapparaten börjar ta slut (innan den rosa randen som signalerar akut pappersbrist kommer): Kvittona som kommer från den innersta delen av rullen är mer krökta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: