Supersup

Fram till början av denna termin hade alla supar jag haft varat hela den inplanerade timmen, på gott och ont. Vissa supervisorer spenderade överbliven tid på mer intressanta frågor, medan andra lade tiden på att gå igenom uppgifterna i detalj trots att både jag och min partner kunde allt.

Nu brukar dock 4 av 7 supervisorer (specifikt de som har applied och applicable, sammanträffande?) avsluta en halvtimme tidigt. Så idag slog vi rekord med en 10 minuter lång sup: Supervisorn sade att hon inte hade någon kommentar innan hon tittade igenom varje uppgift igen för att bekräfta det och så fick vi gå.

Idag blev för övrigt sämst planerad: Jag hade tre supar på Main Site, klockan (brittiskt format) 2-3, 3.30-4.30 och 4.45-5.45 (vilket i praktiken blev 2-2.30, 3.30-3.40, och 4.45-5.45), så det var precis så lite tid emellan att det kändes ovärt att gå tillbaks till Burrell's emellan (drygt 5 minuter enkel resa).

När jag skulle gå till första supen såg jag tre byggarbetare transportera upp en 3-4 meter lång metallstång på ett fyra våningar högt tak. De stod på varannat våningsplan i en byggnadsställning och langade upp stången vertikalt. De hade inget skyddsnät under så jag tog en liten omväg för att inte riskera att bli spetsad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: