TV Licensing

Så var det dags för denna termins TV-licens-utskick. Som vanligt är brevet inte addresserat till mig personligen, utan till "The Present Occupier, W 7 Burrells Field", och så har en porter skrivit dit mitt namn och lagt brevet i mitt fack.

Förra gången noterade jag att utskickarna hade en lite annorlunda taktik: I brevet fanns en utförlig beskrivning av vad som skulle hände och vilka rättigheter man hade ifall ärendet går till rättegång. Det var lite maffiakänsla över brevet ("Nice wife you've got. Wouldn't want anything to happen to her, would you?").

Denna gång är brevet dock inte lika smyghotfullt. Istället har de satsat på ett kuvert med två plastfönster: ett för adressen, och ett för en text som lyder "URGENT NOTICE: Your student address is under investigation.". Antagligen insåg de att alla kastar kuvertet i soptunnan direkt i postrummet när de ser vem det kommer ifrån, så hur listigt innehållet än är blir det inte läst om det inte syns igenom.

I övrigt innehåller brevet inget nytt: Inget live-TV-tittande tillåtet oavsett det är på TV, dator eller mobil; Böter på upp till 1000 pund; Du är föremål för en undersökning; En kontrollant kommer komma på besök; Kontakta oss för att betala eller anmäla att du inte behöver någon licens...

En gång mailade jag faktiskt och avanmälde mig, och fick till svar "Tack. Vi kanske skickar någon för att bekräfta dina uppgifter". Självklart dyker aldrig någon upp, oavsett man gör något eller inte.

Jag är iallafall glad över kuvertet, som jag kan använda som kladdpapper.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: