Week 2

Idag slutade week 2 (som bekant går veckorna här från torsdag till onsdag med början på första föreläsningsdagen), och följaktligen har alla kurser kommit kvartsvägs.

Detta innebär att det är dags att bli klar med inlupparna för 24-timmarskurserna eftersom de har fyra inluppar, medan det är några dagar kvar för 16-timmarskurserna som bara har tre inluppar. Jag är färdig med inlupparna till de fyra 24-timmarskurserna, och jag har kommit en bit på de två 16-timmarskurserna, så jag ligger ganska bra till.

Min screwed-o-meter är up and running, och enligt den är min screwedness 44% (där 100% är en example sheet om dagen), med screwednesshorisont vid slutet av terminen. Dock tänkte jag även göra uppgifterna för de två kurser jag inte blir supad på, vilket ger en screwedness på 62% istället. Dessutom sneglar jag lite på intressanta pure-uppgifter, men de gör jag mest i huvet när jag ligger i sängen och väntar på att somna (eftersom applied-uppgifter inte är kompatibla med papperslöshet).

Nu har alla kurser slutat repetera, men tempot är för lågt för mig i flera av dem. Detta beror delvis på att jag ligger i med inlupparna och därmed är välbekant med materialet från föregående föreläsningar (samt kommande, i de fall jag behövt slå upp något på nätet). Tiden jag får över på föreläsningarna återinvesteras i mer inluppsarbete.

Kommentarer
Karl (2010-10-21 @ 14:17:56):

Jag har funderat på det här med Screwdindex... Vilket värde bör det anta om man inte har en aning om när uppgifterna ska vara klara?


Pelli [http://pelli.blogg.se/] (2010-10-21 @ 18:06:30):

Det är upp till dig. Du kan sätta tidigast möjliga deadline, senast möjliga deadline, eller något däremellan :p



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: