Hipster

Under sommaren lärde jag känna två amerikanska studenter som var i Cambridge för att också göra sommarprojekt. De kom från Harvard, som, liksom MIT, ligger i Cambridge, Massachussetts, a.k.a. "the other Cambridge". (Ja, jag ser att det blev lite många komman där.)

Vi träffades för övrigt första gången på senior tutor's kontor, dit alla som gör sommarprojekt på Trinity hade blivit inbjudna. Det tog inte lång tid att upptäcka att trinitarianerna bestod av sex matematiker och en fysiker, alla bärande Y-kromosomer, medan de två amerikanerna saknade Y-kromosom och pluggade engelska respektive konsthistoria.

Jag blev väldigt förvånad av att se att en av de två hade en Fjällräven-ryggsäck. Tydligen är det hipster.

Som kuriosa kan jag nämna att vederbörande lyckats glömma hur man cyklar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: