Halfway

Nu har halva terminen passerat, och jag har byggt upp en ganska stabil rutin. Mina vardagar ser ut som följer:

0-8 Sömn
8-9 Frukost
9-13 Föreläsning
13-14 Lunch
14-17 TeXa föreläsningsanteckningar
17-18 Övrigt
18-19 Middag
19-24 Övrigt

I "Övrigt" ingår främst plugg (göra uppgifter på examples sheets), men också supervisioner två-tre gånger i veckan, badminton en gång i veckan, och så förstås generellt slapp. Sömngränsen vid midnatt passeras ofta, exempelvis idag.

Notera att jag spenderar tre timmar om dagen på att överföra dagens anteckningar från papper till dator. Poängen är att köra allt material genom min hjärna en gång till, i förhoppningen att det ska fastna bättre. Då har jag också tid att klura ut allt jag inte förstod när det sades. Som bonus har jag sedan lättåtkomliga, och framförallt Ctrl+F-bara, anteckningar, vilket är till stor hjälp när jag sedan ska göra uppgifter samt provrepetera.

Kommentarer
Erik (2011-02-19 @ 22:36:20):

Bra med renskrivningen, jag kör samma metod! =)



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: