Forever alone

Nu har den sista av mina vänner lämnat Cambridge, de flesta för gott, så nu är jag alldeles ensam (bortsett från de andra som också har sommarprojekt, eller som stannar kvar av andra anledningar).

Denna eftermiddag spenderade jag två timmar i övningsrummen och testade alla instrumenten: 6 pianon, en elektrisk orgel, en cembalo och en synth.

Sedan gick jag till Sainsbury's och köpte köksattiraljer, så att jag för första gången på tre år här kommer kunna laga något mer avancerat än snabbnudlar, färdigtortellini eller färdigpizza de dagar då Hall är stängd för middag nästa vecka. (Det kommer bli pasta med sås :p)

Flera skyltar på Sainsbury's informerade om att man för att köpa kökskniv skulle vara beredd att visa legitimation ifall man är under 25. Ingen av skyltarna informerade dock om vilken ålder denna legitimationsuppvisning skulle styrka att man hade, så jag frågade ett affärsbiträde som gissade på 18. Kassabiträdet bad inte om leg, men på kvittot stod det "THINK 25 Cashier Confirmed Over 18".

Kommentarer
Karl (2011-07-04 @ 16:46:37):

Ditt universitet ger dig tillgång till ett rum med 9 klaviaturinstrument. Mitt har ett ostämt piano i en korridor som bara kan spleas på efter att folk gått hem och innan vakten kommer.... snyft


Pelli [http://pelli.blogg.se/] (2011-07-05 @ 09:53:21):

Dessutom var det där endast övningsrummen på Main Site. I Burrell's Field har vi två pianon och en flygel också :p



Flygeln brukar dock vara uppbokad för riktiga lektioner under terminerna.


Rävöra [http://foxears.gurka.se] (2011-07-12 @ 19:57:33):

Kalle: På LiU kan man spela på flygen i Key hela nätterna. Det är inte långt kvar tills du kan komma hem igen. :)



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: