Graduation

I morse graduerade jag, på samma sätt som många av mina klasskamrater graduerade förra året.

På morgonen samlades vi för att ta ett gradueringsfoto på gräsmattan i Nevile's court, och sedan visade Praelectorn i Hall hur vi skulle göra under ceremonin:
1. Gå fram fyra och fyra med honom.
2. Ta tag, med högerhanden, i var sitt av Praelectorns högerhangsfingrar (ej tummen).
Praelectorn säger något på latin.
3. Släpp taget om Praelectorns fingerar, och en och en:
4. Gå fram till Mastern, sitt ner på knä, och sträck fram händerna, knäppta, mot honom.
Mastern säger något på laten.
5. Stå upp, tag ett steg tillbaka, buga/nig, och gå ut.

Jag tyckte det var ganska många moment att komma ihåg (av de 13 personerna framför mig var det en som glömde använda högerhanden och en som nästan glömde buga), så jag koncentrerade mig innerligt på att få det rätt, och märkte inte ifall jag fick min examen i treenighetens namn eller inte.

En sak vi inte blev instruerade att göra var att kontrollera undersidorna av våra skor, som visas upp för hela församlingen när vi knäböjer för Mastern. Tydligen hade gästerna fått se både prislappar och hål idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: