Inflytt

Nu när jag är PhD-student har jag tilldelats ett rum i studentkorridor som ägs av Trinity men ligger lite längre bort (15 min gångväg) från själva colleget. Här ska jag bo åtmistone ett år i sträck utan att tömma ur rummet och åka hem till sverige på månadslånga lov, så det känns för första gången som att jag har flyttat in någonstans, även om jag inte riktigt har flyttat ut hemifrån.

Jag är nu ansvarig för all städning själv, men jag kan fortfarande gå till collegets matsal för mat om jag tycker att det är värt färden. Jag brukar gå på helgerna, och några middagar i veckan. Vardagsluncherna tillagar jag en gång i veckan i stor mängd och fryser ner.

Jag har ett jättestort kök, som innehåller dubletter av allt (förutom skinnsoffan och -fåtöljen, som det bara finns en av var), eftersom det delas av 10 pers. Dock har några av mina grannar för vana att lämna disk stående i diskhoarna flera dagar i sträck, samtidigt som många helt saknar vana att ställa undan disk som har torkat, så ibland blir det trångt trots att jag är ensam i det dubblerade köket.

Mitt rum är mindre än förr, men tillräckligt stort att jag får plats med alla mina saker. Jag är lite irriterad på att min stol har två skruvar som sticker upp genom dynan, att mitt rum inte har några andra sittplatser, att mitt skrivbord är för litet, och att min byrå är ineffektiv (alla 4 lådor är 14cm höga på utsidan men bara 9cm på insidan - med färre lådor skulle jag åtminstone få plats med högre saker och få mer användbar höjd totalt eftersom höjdslöseriet är en fast mängd - 5cm - per låda), men jag är nöjd med vägghyllan som har massor av plats och sängens dra-på-lakan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: